نکته 1: شناسایی زگیل تناسلی
ابتدا باید زگیل تناسلی را شناسایی کنید. زگیل تناسلی می تواند در اطراف مقعد ایجاد شود که این نوع زگیل، شایع ترین نوع از انواع زگیل ها هستند که به علت عفونت مقاربتی ایجاد می شوند.

این ویروس به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی معروف است و شایع ترین نوع آن نوع ۶ و ۱۱ است که باعث ایجاد زگیل های تناسلی ومقعدی میشوند .این زگیل ها به صورت برآمدگی صورتی یا گوشی در اطراف ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد هستند که می توانند صاف صاف باشند یا از نظر بافتی ناهموار باشند .در زنان می‌تواند باعث خارش خونریزی حساسیت به سوزش ترشحات و همچنین درد واژن شود

نکته 2 : مراجعه به پزشک
در صورت داشتن ضایعه در دستگاه تناسلی به پزشک مراجعه کنید . اگر آن ضایعه در مقعد وجود داشته باشد مهم است که به پزشک مراجعه کنید تا بررسی شود .اگر پزشک شما از تشخیص مطمئن نباشد ممکن است اقدام به بیوپسی یا نمونه برداری بافتی کند .برای تجزیه و تحلیل بیشتر در صورت تایید اچ پی وی پیشنهاد می کند آزمایش اچ پی وی را انجام دهید .افراد مبتلا به اچ پی وی بیشتر در معرض عفونت اچ آی وی قرار دارند با این وجود اکثر افرادی که مبتلا به اچ پی وی هستند مبتلا به اچ آی وی نیستند. اگر اندازه زگیل های شما کمتر از یک سانتی متر است در مطب پزشک می توان اولین درمان را انجام داد ولی اگر بیشتر از این باشد احتمال دارد که درمان پزشکی در مطب پزشک موفقیت آمیز نباشد و پزشک باید شما را به پزشک جراح ارجاع دهد تا آنها را بردارند .

نکته 3: محدود کردن خود اولین گام برای درمان زگیل تناسلی
به عنوان اولین قدم در درمان، مهم است که خود را محدود کنید .

کاری که باید در پیشگیری از زگیل تناسلی انجام شود این است که تعداد شرکای جنسی را محدود کنید .بهترین راه این است که فقط یک شریک جنسی داشته باشید و این فقط برای جلوگیری از اچ پی وی نیست بلکه با این کار از ابتلا به انواع عفونت های آمیزشی جلوگیری می کنید.

نکته 4 : استفاده از کاندوم
زمانی که شما رابطه جنسی دارید همیشه باید از کاندوم استفاده کنید .

حتی زمانی که رابطه جنسی دهانی دارید کاندوم از شما در برابر اچ پی وی محافظت می کند .زگیل هایی که در زیر کاندوم قرار دارند از ایجاد زگیل جلوگیری نمی‌کنند چون می توانند در خارج از منطقه محافظت شده توسط کاندوم باشند. بنابراین این یک راه صد در صد موثر برای جلوگیری نیست اما تا حدی موثر است.

نکته 5 : از واکسن گارداسیل استفاده کنید.
واکسن گارداسیل از مبتلا شدن به hpv نوع ۶ و ۱۱ جلوگیری می کند. این واکسن به درمان ۹۰% زگیل های تناسلی کمک می کند .دامنه سنی برای دریافت این واکسن بین ۹ تا ۲۶ سال است. زدن این واکسن مانع از عفونت hpv میشود .

اچ پی وی نوع ۱۶ و ۱۸ خطرناک هستند و باعث سرطان دهانه رحم می شوند بنابرابن شخص نیاز به محافظت مضاعف دارد .

 

زگیل های ۱۶ و ۱۸ شایع‌ترین دلایل سرطان دهانه رحم هستند .زگیل های شایع در طی یک تا دو سال خود به خود و بدون  انجام هیچ درمانی درمان می‌شوند بنابراین شما مجبور نیستید که آنها را معالجه کنید اما در صورتی که علائم آزاردهنده داشته باشند یا از دیدن آنها خوشتان نیاید می توانید جهت درمان آنها اقدام کنید.

نکته 6 :  درمان با اسید کلرو استیک
گزینه مناسبی برای درمان است برای خانم های باردار این گزینه ایمن است که توسط پزشک در مطب برای بیمار انجام می شود و گزینه خوبی است این ماده جذب بدن نمی شود به صورت هفتگی اعمال می شود.

باید مقدار کمی از این مواد بر روی زگیل ها استفاده شود و اجازه داده شود تا آن ها خشک شوند. ۴ تا ۶ هفته طول می کشد باید آن را تا زمان روشن شدن ضایعات استفاده کنید.

 

نکته 7: استفاده از روش درمانی کرایوتراپی
در استفاده از یک روش موضعی به نام کرایوتراپی، لازم است کادر درمانی در استفاده صحیح از این روش درمانی مجرب باشند چون این روش دردناک است و می‌تواند تاول ایجاد کند اما درمانی موثر است

یکی از روشهای قوی و موثر در درمان زگیل تناسلی استفاده از گانودرما است . یکی از خواص مهم گانودرما که آن را به یک محصول شگفت انگیز تبدیل کرده تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.با تقویت سیستم ایمنی بدن، ویروس از بین رفته و زگیل ها از بین می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *