سیستم ایمنی بدن نقش قابل توجهی را برای مقابله با انواع بیماری ها ایفا می کند. تقویت سیستم ایمنی بدن باعث پیشگیری از ابتلا به امراض مختلف شده و مقاومت بدن شما در مقابله با ویروس ها و باکتری ها را افزایش می دهد. داشتن برنامه غذایی مفید و مقوی قطعا بهترین راه برای افزایش سیستم ایمنی بدن به شمار می رود. برنامه غذایی که همه گروه های مفید را در خود داشته باشد.

در کنار استفاده از مواد غذایی سالم و متنوع، مصرف فرآورده هایی گیاهی دارای خواص دارویی نیز یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا کند. بسیاری از گیاهان داوریی حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و ترکیبات ضد ویروسی و ضد باکتریایی هستند که گنجاندن آنها در سبد غذایی روزانه می تواند تا حد زیادی سلامت و ایمنی سیستم ایمنی بدن را تضمین نماید. در ادامه این مقاله به سه محصول گیاهی مهم اشاره خواهیم کرد که تاثیر زیادی در افزایش سیستم ایمنی بدن دارند. قهوه گانودرما، سیر سیاه و پودر جوانه گندم سه فرآورده گیاهی مذکور هستند که برای اطلاع از خواص مفید آنها دعوت می کنم در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

قهوه گانودرما

قهوه گانودرما یک دمنوش گیاهی است که به صورت پودر فوری از پودر قهوه و عصاره قارچی با نام گانودرما تهیه می شود. قارچ گانودرما حاوی خواص درمانی بسیاری است. از این قارچ با نام های دیگری از جمله قارچ جان افزا، رِیشی و لینگژی نیز یاد می شود.

در این فرآورده گیاهی علاوه بر قهوه و عصاره گانودرما، از ترکیبات دیگری مانند شکر، مکمل قهوه و سایر گیاهان داوریی استفاده می شود. مصرف قهوه گانودرما به دلیل خواص دارویی متعدد آن طی سالهای متمادی در میان مردم چین مرسوم بوده است و این نوشیدنی در میان آنها به داشتن مزایای فراوان شهرت دارد.

قهوه گانودرما به دلیل برخورداری از ترکیبات مفید گیاهی بویژه مقادیر بالای آنتی اکسیدان برای افزایش ایمنی بدن بسیار مفید است. علاوه بر این، استفاده از این قهوه می تواند به کاهش وزن، رفع خستگی، افزایش انرژی و بنیه جسمی، تقویت حافظه و کاهش اضطراب و استرس کمک کند.

علیرغم اینکه تا به امروز هیچ گونه تحقیقات آزمایشگاهی برای اثبات خواص درمانی قهوه گانودرما صورت نگرفته است، اما پژوهش های مقدماتی وجود مزایای مفید در این فرآورده گیاهی را مورد تایید قرار داده اند. با استناد به مقاله ای که در سال 2016 درباره خواص قارچ گانودرما منتشر شد، این ماده می تواند به عنوان جایگزینی برای درمان های سنتی مورد استفاده قرار گیرد. این امر به پتانسیل بالای این ماده در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن برمی گردد. همانطور که پیش تر اشاره شد، قهوه گانودرما دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان در ترکیبات خود است که این امر باعث می شود تا مقاومت دستگاه ایمنی بدن در مقابله با انواع ویروس ها و باکتری ها افزایش یابد.

کافه سوپریم

سوپریم اصل

سیر سیاه

سیر سیاه، همان سیر خامی است که طی یک فرایند مشخص تخمیر شده و به سیر سیاه تبدیل می شود. سیر خام تازه برای تبدیل به سیر سیاه برای یک دوره 50 الی 90 روزه در دمای 60 الی 77 درجه و با رطوبت 80 الی 90 درصد نگهداری می شود. سیر خام تازه بعد از طی دوره تخمیر، شکل ژله ای مانند به خود می گیرد و رنگ حبه ها سیاه می شود و مزه آن به شیرینی تمایل پیدا می کند. بافت سیر سیاه قابل جویدن بوده و فاقد بو است.

سیر حاوی مقادیر بالایی از پلی فنول ها و فلاونوئیدهاست که به عنوان عناصر اصلی مواد آنتی اکسیدانی شناخته می شوند، مقدار این عناصر در سیر سیاه 4 الی 5 برابر بیشتر از سیر خام برآورد شده است. این موضوع طی تحقیقاتی کاملا علمی به اثبات رسیده است.

علاوه بر این، سیر سیاه دارای سایر ترکیبات مغذی و مفیدی است که مقدار آنها طی فرایند تخمیر چندین برابر شده است.

وجود پلی فنول ها در ترکیبات سیر سیاه باعث افزایش خواص درمانی آن شده و آن را به ماده ای مفید برای افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. همچنین پلی فنول ها می توانند اثر بخشی مفیدی در پیشگیری از انواع سرطان و بیماری های قلبی و عروقی، کنترل دیابت نوع 2 و کاهش وزن داشته باشند. از سایر خواص درمانی سیر سیاه می توان به اثرات ضد التهابی، ضد آلرژی و ضد دیابت آن اشاره کرد.

پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم، قسمت هایی از هسته و بخش داخلی گندم را شامل می شود که به عنوان مغذی ترین بخش گندم نیز شمرده می شوند و با داشتن مقادیر قابل توجهی از فیبرها، انواع ویتامین ها و املاح معدنی می تواند در تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن بسیار موثر واقع شود.

همچنین این فرآورده گیاهی، بسیار مقوی بوده و سرشار از آنتی اکسیدان است و این عنصر نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است. از این رو شما با مصرف پودر جوانه گندم و گنجاندن این ماده گیاهی در برنامه غذایی خود می توانید علاوه بر تامین بسیاری از املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن خود، مقاومت بدنتان را در مقابله با بیماری ها و عفونت های ویروسی افزایش دهید.

علاوه بر موارد مذکور، طبق نتایج تحقیقات انجام شده، مصرف پودر جوانه گندم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده و از بروز سکته قلبی جلوگیری کند. به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3، سلامت رگ های خونی را تامین کند.

پودر جوانه گندم

جمع بندی

سیستم ایمنی بدن برای تقویت و افزایش کارایی خود نیازمند تغذیه ای سالم و طبیعی است. تغذیه سالم نیز با گنجاندن مواد طبیعی و فرآورده های گیاهی مغذی حاصل می شود. از جمله این فرآورده های گیاهی که وجود خواص دارویی در آنها به اثبات رسیده، عبارتند از قهوه گانودرما، سیر سیاه و پودر جوانه گندم. این سه ماده گیاهی به دلیل برخورداری از مقادیر بالای آنتی اکسیدان منجر به افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و بدن را در برابر بسیاری از انواع بیماری ها مصون نگه می دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *