کبد یکی از اعضای حساس و مهم در بدن است که به عنوان دومین ارگان بزرگ در بدن شناخته شده و باعث تسهیل هضم مواد غذایی و نوشیدنی ها می شود و وظیفه فیلتر مواد مضر خون را بر عهده دارد. به صورت طبیعی کبد دارای مقداری چربی است. اما چنانچه این مقدار به بیش از 5 یا 10 درصد وزن کبد برسد، تجمع سلول های چربی می تواند بافت کبد را با مشکلاتی مواجه کند و آسیب ها و عوارضی را برای فرد مبتلا در پی داشته باشد. از این رو ضروری است که افراد پیش از پیشروی این عارضه، اقدامات لازم برای درمان کبد چرب را انجام دهند.

علیرغم اینکه تا به امروز درمانی قطعی برای کبد چرب معرفی نشده است، اما قطعا با استفاده از روش ها و موادی می توان از پیشروی این بیماری جلوگیری کرده و از مقدار عوارض آن کاست. یکی از این روش های درمان که بسیار توصیه شده و در صورت استمرار در مصرف و نحوه درست استفاده می تواند تاثیر بسزایی در درمان کبد داشته باشد، داروهایی گیاهی است.

ما در این مقاله بر آنیم تا چند گیاه دارویی مفید برای درمان کبد چرب را معرفی کنیم.

گانودرما

گانودرما نام قارچی است که اخیرا خواص مفید آن به عنوان یک ماده خوراکی بسیار سودمند مورد توجه قرار گرفته است. این قارچ دارای خواص فراوانی است که به همین دلیل عنوان پادشاه گیاهان را به خود اختصاص داده است. قارچ گانودرما در ترکیبات خود دارای تری ترپنوئیدها و پلی ساکاریدهاست. از این ترکیبات به عنوان سازش زا یا آداپتوژن نیز یاد می شود.

قارچ گانودرما قدمتی به درازای هزاران سال دارد و اولین موارد استفاده از آن به چین باستان بر می گردد. این قارچ به شدت کمیاب است. متخصصان حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با سالها تحقیق روی این ماده، به خواص بیشمار آن در درمان بسیاری از بیماری ها پی برده اند. گانودرما حاوی مقادیر غنی از عناصر فعال و آنتی اکسیدان های بسیار مفید است که می توانند سلول های کبد را ترمیم کرده و پروسه بازسازی آنها را تسریع بخشند. این گیاه همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است که از بروز التهاب در کبد جلوگیری کرده و مانع از بین رفتن سلول های کبدی می شود.

گیاه گانودرما در قالب فرآورده های مختلفی بویژه قهوه عرضه می شود که در ترکیب با قهوه خواص مفید آن چندین برابر می شود.

کافه موکا

موکا اصل

سیرسیاه

سیر به عنوان یک ماده گیاهی بسیار مفید و پرخاصیت شناخته می شود. سیر سیاه از سیر خام به دست می آید. طی فرایند تولید سیر سیاه، بوی بد سیر از بین رفته و طعم آن بهبود می یابد. مهم تر از این، طی این پروسه خواص مفید سیر و مقدار آنتی اکسیدان های موجود در آن چندین برابر می شود. طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته، سیر سیاه می تواند با کاهش چربی کبد، به بهبود عملکرد آن کمک کند و با توجه به داشتن مقادیر بالای آنتی آکسیدان از کبد در مقابل اشباع چربی ها محافظت نماید.

همچنین نتایج تحقیقات انجام شده در این مورد حاکی از آن است که مصرف سیر سیاه می تواند حتی در بهبود چربی های تجمع یافته در کبد ناشی از مصرف الکل نیز موثر واقع شود.

سیر سیاه

بهترین کیفیت

دمنوش مصفی خون

دمنوش مصفی خون به عنوان یک دمنوش کاملا دارویی برای درمان بسیاری از بیماریها مورد استفاده قرار می گیرد. اما بیشتر به دلیل خواص فوق العاده آن در پاکسازی کبد و کاهش گرید آن با از بین بردن چربی های اشباع شده و بسیاری دیگر از عوارض ناشی از کبد چرب مشهور است. این دمنوش دارای خواص چند منظوره به شرح زیر است:

  • پاکسازی کبد و بهبود اختلالات کبدی بویژه کبد چرب
  • کمک به سم زدایی کبد و تصفیه بدن
  • بهبود عملکرد سیستم عروقی و شریان ها
  • کاهش کلسترول
  • از بین بردن غلظت خون

بسیاری از متخصصان این دمنوش را برای رفع اختلالات گوارشی و بیماری های دستگاه های داخلی بدن توصیه می کنند. مصرف مستمر و طولانی مدت این دمنوش می تواند در حفظ سلامت جسمانی بسیار تاثیر گذار باشد.

دمنوش مصفی خون

بهترین کیفیت

سبوس برنج قهوه ای

سبوس برنج قهوه ای همان لایه میانی برنج است. لایه بیرونی برنج سخت و غیرقابل هضم است و مصرف خوراکی ندارد، اما لایه قبل از برنج سفید، سبوس قهوه ای رنگ برنج است که حاوی مواد مغذی بسیار ارزشمندی است و ارزش غذایی فراوانی دارد. سبوس برنج با توجه به ترکیبات خود جذب کلسترول و کلسیم را در بدن کاهش می دهد که این امر می تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کرده و مانع تشکیل نوع خاصی از سنگ کلیه شود.

سبوس برنج قهوه ای به عنوان منبع سرشاری از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها شناخته می شود که مصرف آن در طول روز می تواند تقویت سیستم ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد. همچنین این ماده گیاهی با داشتن مقادیر ارزشمندی از آنتی اکسیدان های طبیعی باعث بهبود عملکرد کبد می شود. وجود خاصیت ضد التهابی در سبوس برنج قهوه ای نیز آنزیم های التهاب زا را سرکوب کرده و در ترمیم سلول های کبد بسیار موثر است.

وجود گروهی از آنتی اکسیدان های ضروری از نوع توکوترینول ها در روغن سبوس برنج قهوه ای، اثرات ضد سرطانی آن را افزایش داده و از رشد سلول های سرطانی در کبد، سینه، ریه و تخمدان جلوگیری می کند.

سبوس برنج قهوه ای

100 درصد ارگانیک

سبوس چند غله

سبوس چند غله محصولی است که از ترکیب چند غله ارزشمند و بسیار مفید به دست آمده است و به دلیل وجود ترکیبات مغذی فراوان، مزایای بیشماری برای سلامتی دارد. سبوس چند غله منبع غنی از انواع ویتامین ها و فیبرهاست. از این رو، عملکرد دستگاه گوارشی بدن را تسهیل بخشیده و به درمان بسیاری از امراض کبدی مانند کبد چرب و سیروز کبدی کمک می کند.

اغلب مبتلایان به کبد چرب دارای اضافه وزن هستند و از آنجایی که سبوس چند غله میزان فیبر قابل توجهی دارد، به لاغری کمک کرده و با ایجاد احساس سیری می تواند روند لاغری را تسریع کند. از سویی، این فرآورده غذایی در درمان یبوست نیز بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این انواع ویتامین های موجود در این ماده به فرایند سوخت و ساز کربوهیدرات ها و هضم مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می کند.

سبوس چند غله

بهترین کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *