چین و چروک ها به مرور زمان به عنوان نشانه ای از افزایش سن و روند طبیعی پیری پوست خود را بروز می دهند. این چین و شکن ها در ابتدا نازک و سطحی بوده ولی به تدریج عمقی تر می شوند و تعداد آنها نیز افزایش می یابد. اطراف چشم به دلیل داشتن پوستی نازک زودتر از سایر نواحی صورت دچار چین و چروک می شود و چروک ها در این قسمت با ایجاد هر تغییر کوچک در صورت خود را بیشتر نشان می دهند.

علت ظهور چین و چروک در دور چشم

خاصیت کشسانی موجود در پوست با افزایش سن تحت شعاع قرار می گیرد و اطراف چشم ها اولین قسمت هایی هستند که به دلیل داشتن پوستی نازک و حساس، این گرد پیری و افزایش سن را در خود ظاهر می سازند. با این حال، علاوه بر پیری و افزایش سن، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث تسریع این روند شوند. در ادامه به این عوامل اشاره خواهد شد:

اشعه ماوراء بنفش

آفتاب از جمله عواملی است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض آن می تواند با افزایش جذب اشعه ماوراء بنفش، به از بین رفتن کلاژن پوست منجر شود. در چنین حالتی اگر پوست با استفاده از مواد آبرسان تغذیه نشود، خاصیت ارتجاعی آن با سرعت بیشتری از بین رفته و چین و چروک‌ها خود را نشان می دهند. اما کرم های ضد آفتاب نیز در این میان می توانند با حفاظت از پوست در مقابل آفتاب و اشعه های مضر آن تا حد زیادی مانع از بروز چین و چروک های زودرس در پوست دور چشم و صورت شوند.

حالات چهره

در برخی از افراد بنا به عادت همواره اخم و شکلکی وجود دارد که به هنگام لبخند زدن یا نگاه کردن حالتی خاص به چهره آنها می‌بخشد. تکرار چنین حالاتی به مروز به شکل گیری و عمیق تر شدن آنها و شیارهای روی پوست خواهند انجامید.

پلک زدن بیش از حد

پلک زدن زیاد نیز دلیل دیگری است که می‌تواند باعث بروز چین و چروک زودهنگام در پوست دور چشم‌ها شود. فعالیت زیاد، خواب و استراحت کم، استرس و فشار کاری علاوه بر اینکه می‌توانند به چروک شدن اطراف چشم منجر شوند، در اثر تجمع مایعات باعث پف کردن زیر چشم‌ها نیز می‌شوند.

آلرژی به عنوان یک عامل تحریک کننده باعث تولید هیستامین در بدن می‌شود که به دنبال آن عروق خونی اطراف چشم ورم کرده و بعد از مدتی چروک‌ها نمایان می‌شوند. ژنتیک نیز می‌تواند به عنوان یک عامل زودرس در ایجاد چین و چروک در اطراف چشم‌ها شناخته شود.

از سویی، پوست به عنوان یک عضو حساس نیازمند مراقبت و رسیدگی‌های روتین است و بایستی از آن در مقابل آلودگی‌های محیطی و آسیب‌زا مراقبت نمود و با تغذیه سالم و استفاده از ماسک‌ها، روغن‌ها و کرم‌های مخصوص آن را تغذیه کرد.

محصولاتی برای رفع چین و چروک‌های پوست دور چشم

سرم دور چشم حاوی کافئین لاکچری کوین

سرم کافئین دور چشم لاکچری کوین حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان در ترکیبات خود است که با افزایش جریان خون و به تعادل رساندن سطح ph، رادیکال‌های آزاد را مهار کرده و به از بین رفتن چین و چروک‌ها در اطرافده و کافئین موجود در آن باعث افزایش خاصیت الاستینه پوست می‌شود. کمک به رفع پف چشم و کاستن از التهابات پوستی از دیگر خواص مفید این سرم ب چشم کمک می‌کند. این سرم همچنین کلاژن ساز بورای پوست دور چشم است.

سرم دور چشم حاوی کافئین

اورجینال

سرم هیالورونیک اسید لاکچری کوین

سرم هیالورونیک اسید لاکچری کوین، با تامین رطوبت موردنیاز پوست به حفظ شادابی و لطافت آن کمک می‌کند. این سرم همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی برای بازسازی سطح پوست است و پانتول موجود در آن از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این محصول هیالورونیک اسید طبیعی پوست را تامین کرده و با حفظ رطوبت عمقی پوست، باعث جوانسازی و لیفت آن می‌شود.

سرم هیالورونیک اسید لاکچری کوین

اورجینال

سرم کلاژن لاکچری کوین

سرم کلاژن لاکچری کوین غنی شده از کلاژن‌ها و پپتیدهاست که باعث از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود و با داشتن مقادیر قابل توجه نیاسینامید تیرگی‌های اطراف چشم را از بین برده و باعث روشن شدن و افزایش شفافیت پوست در این نواحی می‌گردد. کلاژن به عنوان یک پروتئین مورد نیاز پوست در قسمت میانی آن واقع شده و وجود آن به تامین شبکه فیبری از سلول‌ها که منجر به جوانسازی پوست می‌شود کمک می‌کند. کلاژن همچنین نقش موثری در تبدیل و ترمیم سلول‌های مرده پوست دارد.

سرم کلاژن لاکچری کوین

اورجینال

سرم مرطوب کننده لاکچری کوین (سرم طلا)

سرم طلای مرطوب کننده لاکچری کوین، حاوی ترکیباتی از طلای 24 عیار، هیالورونیک اسید و کلاژن‌ساز است. این مواد در تامین و حفظ رطوبت موردنیاز پوست نقش مهمی دارند. ترکیبات gold آن مانع از ظهور علائم پیری روی پوست بویژه در نواحی اطراف چشم شده و درخشش موردنیاز پوست را تامین می‌کند.

سرم مرطوب کننده لاکچری کوین (سرم طلا)

اورجینال

اسکراب صورت و بدن آلوئه ورا

ماسک صورت و بدن آلوئه ورا، با توجه به ترکیبات خود به روشن شدن پوست صورت و بدن کمک کرده و با خاصیت لایه برداری خود منجر به رفع تیرگی، ماتی و کدری در پوست می‌شود.

 با توجه به خواص مفید آلوئه ورا در پاکسازی پوست از سلول‌های مرده و تامین رطوبت موردنیاز آن، استفاده از این اسکراب می‌تواند پوست صورت را جوان‌تر کرده و با آبرسانی عمیق پوست، از بروز چین و چروک جلوگیری کند. اما با توجه به نازک و حساس بودن پوست اطراف چشم، استفاده از اسکراب ها برای این نواحی توصیه نمی شود.

اسکراب صورت و بدن آلوئه ورا

اورجینال

 اسکراب زردآلو

اسکراب زردآلو با برخورداری از عصاره پرخاصیت هسته زردآلو، موجب پاکسازی پوست از هر گونه مواد زائد می‌شود. استفاده از این اسکراب برای انواع مختلف پوست مناسب است. استفاده از آن به خاطر داشتن مقادیر بالایی از مواد مغذی از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری کرده و پوست را صاف و زیبا می‌کند.

این اسکراب همچنین نیاز پوست به مواد مغذی را تامین کرده و با پاکسازی و لایه برداری ملایم آن از خشکی و زبری پوست جلوگیری می‌کند و با کنترل رنگدانه‌های پوست، باعث ایجاد پوستی صاف و درخشان می‌شود. اسکراب زردآلو همچنین با داشتن خاصیت لایه‌برداری و تغذیه پوست با مواد مغذی، از بروز زودهنگام چین و چروک بویژه در پوست جلوگیری کرده و با بخشیدن نرمی و لطافت از خشکی و زبری آن که می‌تواند عامل ایجاد چین و چروک‌ها شود، جلوگیری به عمل می‌آورد. از آنجایی که اسکراب ها حاوی ترکیباتی با خاصیت لایه برداری هستند، نمی توان از آنها برای پوست حساس اطراف چشم استفاده نمود.

 اسکراب زردآلو

اورجینال

اسکراب عسل و بابونه

ماسک اسکراب عسل و بابونه به عنوان یک ماسک طبیعی از عسل و بابونه تشکیل شده و مناسب برای استفاده در صورت و بدن است. این ماسک از خاصیت جوانسازی پوست برخوردار بوده و ترکیبات ملایم موجود در آن پوست را بدون ایجاد آسیب به صورت عمقی از سلول‌های مرده پاکسازی می‌کند.

این اسکراب همچنین حاوی خواص ضد التهابی قوی است و افراد مبتلا به اگزمای پوستی می‌توانند با خیال راحت از آن برای التیام بخشی به پوست خود استفاده کنند.

از مهم‌ترین خواص مفید این اسکراب برای پوست می‌توان به خاصیت لایه برداری و جوانسازی پوست و کمک به شادابی و حفظ طراوت آن اشاره کرد. این عملکرد اسکراب عسل و بابونه از وجود ترکیبات ملایم که به پاکسازی عمیق پوست از سلول‌های مرده کمک می‌کنند، ناشی می‌شود.

اسکراب عسل و بابونه

اورجینال

اسکراب عصاره خیار

خیار ماده طبیعی بسیار مفید برای پوست است که با ذرات پرخاصیت خود، پوست را از هر گونه مواد زائد پاکسازی می‌کند. اسکراب عصاره خیار حاوی مواد مغذی فراوانی است که می‌تواند مانع از بروز جوش و آکنه و کک و مک روی پوست شود و پوستی صاف و درخشان ایجاد نماید. اسکراب عصاره خیار همچنین نیاز پوست به رطوبت و مواد مغذی را تامین کرده و از زبری و خشکی آن جلوگیری می‌کند.

این اسکراب به دلیل داشتن خاصیت لایه‌برداری ملایم پوست، مرطوب کنندگی و آبرسانی قوی به از بین رفتن چین و چروک‌ها کمک کرده و از بروز خطوط بویژه در اطراف چشم‌ها جلوگیری می‌کند.

اسکراب عصاره خیار

اورجینال

 

کرم‌های ضد چین و چروک گاتیو

کرم‌های ضد چروک گاتیو، حاوی ترکیبات موثری از جمله پپتاید و سراماید هستند. این مواد توسط پوست و بدن تولید می‌شوند که به تدریج تولید آنها کاهش می‌یابد و پوست استحکام خود را از دست داده و علائم چین و چروک در آن ظاهر می‌شود.

کرم‌ ضدچروک گاتیو علاوه بر برخورداری از این مواد، حاوی اسیدهای هیدورسکی، ویتامین‌های E و C، ویتامین رتینول، کو آنزیم q-10 و نیاسینامید است که باعث کاهش و رفع چین و چروک شده و تیرگی‌های موجود روی قسمت‌های مختلف پوست بویژه نواحی حساس اطراف چشم را از بین می‌برند و ناهمواری‌های ایجاد شده روی پوست را بهبود می‌دهند

کرم‌های ضد چین و چروک گاتیو

اورجینال

کرم‌های روز و شب لاکچری کوین

کرم‌های روز و شب لاکچری کوین، دو کرم مجزا هستند و برای استفاده در روز و شب فرموله شده‌اند. این کرم‌ها در ترکیبات خود حاوی کیوتن و ویتامین E هستند که وجود آنها باعث جوانسازی پوست می‌شود و از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و به درخشان شدن و شادابی آن کمک می‌کند. این کرم‌ها، به دلیل برخورداری از مواد مغذی فراوان، ساخت کلاژن در پوست را تحریک کرده و به خاصیت الاستینه آن می‌افزایند. استفاده از این کرم‌ها می‌تواند به از بین رفتن چین و چروک‌ها در اطراف چشم کمک کرده و خطوط را برطرف نماید.

کرم‌های روز و شب لاکچری کوین

اورجینال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *