داشتن موهایی زیبا و پرپشت به عنوان یکی از معیارهای زیبایی شناخته می شود که اهمیت آن بویژه برای بانوان چندین برابر است. این امر باعث شده که ریزش مو به یک دغدغه نگران کننده تبدیل شود. این عارضه می تواند در پی عوامل مختلفی بروز کند که عامل وراثت به عنوان یک دلیل عمده شناخته می شود. تغذیه نامناسب، عدم تنظیم درست خواب و استراحت و استرس و نارحتی از جمله سایر دلایل این امر محسوب می شوند. امروزه راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. استفاده از داروهای شیمیایی، درمان های خانگی و گیاهان دارویی از جمله روش هایی هستند که افراد دچار ریزش مو به دنبال آنها می روند. ما در این مقاله بر آنیم تا شما را با شش محصول موثر برای جلوگیری از ریزش مو آشنا کنیم.

گانودرما

گانودرما نام قارچی است که اغلب در مناطقی با اقیلم گرم و خشک رشد می کند. این قارچ در طب سنتی و شرقی استفاده های متعددی دارد و به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. گانودرما اغلب به صورت پودر یا عصاره استفاده می شود. این قارچ به دلیل برخورداری از خواص درمانی مزایای زیادی برای بدن در بردارد. یکی از خواص مفید این قارچ تاثیر آن در جلوگیری از ریزش مو است. ریزش مو در بسیاری از موارد در اثر کمبود آنزیم یا اختلال در هورمون DHT بروز می کند. گانودرما با برطرف کردن کمبود آنزیم و اختلالات این هورمون از موها محافظت می کند.

عفونت های قارچی و باکتریایی از جمله عوامل دیگری هستند که می توانند منجر به ریزش مو شوند. قارچ گانودرما با توجه به خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی خود می تواند با این مشکل مبارزه کند و از ریزش موها جلوگیری به عمل آورد.

همچنین ممکن است ریزش موها در اثر بیماری های خود ایمنی بروز کند که از جمله عوارض این بیماری ریزش سکه ای موهاست. گانودرما با دارا بودن مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان، می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و روند ریزش موها را متوقف کند.

کافه موکا

اصل

سبوس برنج قهوه ای

سبوس برنج قهوه ای پوشش بیرونی دانه های برنج است که به دلیل خواص مفید آن طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این ماده هم به صورت خوراکی و هم در قالب ماسک و برای شست و شوی موها می توان استفاده کرد.

سبوس برنج قهوه ای به عنوان منبعی غنی از انواع ویتامین ها، املاح معدنی و آهن شناخته می شود که وجود هر کدام از این موارد می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش اساسی داشته باشد. ویتامین های گروه B موجود در این فرآورده گیاهی می تواند فولیکول های مو را تقویت و در نتیجه از ریزش موها جلوگیری کند. این ویتامین با تحریک روند سوخت و ساز سلول های زنده پیاز مو، به تقویت و رشد مو کمک می کند. ویتامین E موجود در آن نیز مانع ریزش و سفیدی ناگهانی مو در سنین کم شده و روند سفید شدن موها در دوره میانسالی را به تاخیر می اندازد.

مواد معدنی موجود در سبوس برنج قهوه ای مانند آهن و مس، گردش خود را بهبود بخشیده و فولیکول های مو را تقویت می کنند. زینک موجود در این ماده نیز عملکرد سیستم ایمنی و عصبی بدن را تقویت و در تامین سلامت موها موثر است.

.

سبوس برنج قهوه ای از لایه دوم

بهترین کیفیت

سبوس چند غله

سبوس چند غله یک فرآورده گیاهی تولید شده از سبوس ارزشمند غلات جو، گندم و برنج است. این سبوس یک منبع غنی از فیبر خوراکی، انواع مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین ها، سلنیوم و آنتی اکسیدان به شمار می رود که به روش های مختلف می توان از آن استفاده کرد. اغلب از این ماده به دو صورت خوراکی و تهیه ماسک استفاده می شود.

ویتامین E موجود در این ماده مانع ریزش مو شده و از سفیدی زودرس آن جلوگیری می کند. همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن به رشد و تقویت موها کمک کرده و با برطرف کردن مشکلات خود ایمنی از موها در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند و برای رویش مجدد موها بسیار مفید است.

.

سبوس چند غله

بهترین کیفیت

شامپو کافئین

کافئین اثرات مفید بسیاری برای رشد فولیکول های مو دارد که تامین آن از طریق نوشیدن قهوه خیلی نمی تواند در اصلاح مشکلات ریزش مو تاثیرگذار باشد. اعمال خارجی کافئین، می تواند بهترین گزینه برای تامین کافئین مورد نیاز رشد و تقویت موها باشد. کافئین اثرات مثبت قابل توجهی در مدیریت ریزش موی آندروژنیک دارد.

شامپو حاوی کافیئن از فولیکول های مو در مقابل آثار مخرب DHT محافظت می کند که این امر رشد مو را تحریک کرده و باعث ترمیم ریزش مو می گردد. پیری زودرس پوست و مو را به تاخیر می اندازد، در افزایش سرعت رشد مو موثر است. باعث مقاوم شدن ریشه مو می شود و برای استفاده در موهای خشک و معمولی مناسب است.

.

شامپو کافئین بیز

اصل

تونیک ضد ریزش

تونیک ضد ریزش مو، محصولی گیاهی است که به عنوان یک تونیک حرفه ای برای جلوگیری از ریزش مو طراحی شده است. این تونیک حاوی مواد فعال ارگانیکی است که فولیکول های مو را تقویت می کنند و با جلوگیری از ریزش مو منجر به احیای آنها می شوند. همچنین بر پایه پلی فنل های موثر و آنزیم های مهار کننده جدید فرموله شده است.

تونیک ضد ریزش مو با مهار آنزیم 5 آلفا ردوکتاز از ریزش موها جلوگیری کرده و از طریق مکانیسم عمل فرمولاسیون ترکیبی به احیا و رشد سریع موهای جایگزین کمک می کند. فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث استحکام موهای ضعیف و شکننده می شود. با قابلیت اکسیژن رسانی به ریشه های ضعیف مو به تقویت آنها کمک می کند. با افزایش گردش خون موضعی پیازهای آسیب دیده مو را تقویت می کند و با مکانیسم عمل کلاژن سازی باعث تقویت و حفظ سلامت پوست سر می شود.

چای سبز، اپی ژنین، آناژلین، کوئرستین، میرستین، امگا3، روغن کرچک، ویتامین C پایدار شده، هیالورونیک اسید، سالسیلیک اسید، ویتامین E و ویتامین B5 از ترکیبات تونیک ضد ریزش مو هستند.

.

تونیک ضد ریزش

اصل

تونیک تقویت کننده مو

محلول تقویت کننده مو محصولی گیاهی است که به عنوان یک فرآورده حرفه ای برای تقویت فولیکول های مو و تحریک رشد ریشه موها مورد استفاده قرار می گیرد که در رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش آن می تواند بسیار موثر واقع شود. از جمله مواد موثر به کار رفته در ترکیبات این تونیک می توان به عصاره برگ زیتون، گیاه ختمی، گل محمدی، عصاره چای سبز، عصاره میخک، برگ گل همیشه بهار، شلتوک برنج، عصاره گلرنگ گیاهی، عصاره بذر شنبلیله و ریشه زنجبیل اشاره کرد. این مواد گیاهی با افزایش خونرسانی و تغذیه مناسب مو و اکسیژن رسانی مطلوب به ریشه مو، به تقویت موها کمک می کنند و موهای کرکی و نازک را به موهایی ضخیم تبدیل می نمایند.

مواد مغذی و خواص آنتی اکسیدانی موجود در این ترکیبیات گیاهی برای تامین سلامت و تغذیه موها بسیار مفید هستند که به تقویت و رشد ریشه مو و درخشندگی و تغذیه ساقه مو کمک می کنند.

تونیک تقویت کننده مو

اصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *